LIGOWA 16 - jak grać

LIGOWA 16

 

 

 

 

1. Informacje ogólne 

  • LIGOWA 16 są to zakłady totalizatora (piłkarskiego, ale również na wyniki meczów w innych dyscyplinach sportowch), które polegają na typowaniu wyników ogólnych (wygra - remis - przegra) meczów z zestawu par składającego się z 16 meczów. Typuje się zwycięzcę meczu albo remis w następujący sposób:
     
                  
  • Zakłady można zawierać tradycyjnie, w punktach przyjmowania zakładów, a także przez sieć Internet.
     
  • Można typować wyniki mniej niż 16 meczów. Minimum to 8 meczów w zakładzie
     
  • Cena jednego zakładu prostego to tylko 50 groszy - w wariancie typowania "16 meczów/50gr"
     
  • Dostępne są również zakłady za grosze, np. w wariancie "16 meczów/4gr" 1 zakład prosty kosztuje 4 grosze!
     
  • Błyskawiczne typowanie wyników umożliwia funkcja Gotowy kupon.
     
  • Wygraną można otrzymać za prawidłowe wytypowanie wszystkich wyników a także w przypadku typowania z błędem. Nawet za kilka błędów w typowaniu można otrzymać wygraną lub  zwrot stawki.
     
  • Jeżeli nikt nie trafi 16 wyników, to wystąpi kumulacja - pula przeznaczona na wygrane przejdzie na następne zakłady o tym samym oznaczeniu (lidze). To samo dotyczy trafienia mniejszej liczby wyników dla stopni wygranych z kumulacją.
     
  • Za kupony Totalizatora można zbierać punkty premiowe i konkursowe w Lidze Mistrzów Milenium.
     
  • Pule gwarantowane w poszczególnych wariantach ustalane są indywidualnie dla każdego zestawu par. Można je sprawdzić na stronie www.milenium.pl przy zestawie par w zakładce "pule gwar.".
     
              

2. Zestaw par (oferta)

W punktach przyjmowania zakładów oraz na stronie internetowej dostępne są zestawy par do typowania na poszczególne dni. Zestaw par składa się z następujących elementów:

zestaw par

 

  1. oznaczenie podkategorii (Liga Angielska), kolejny numer zestawu par (1), termin zakładów (02.01.2016), termin końcowy zakładów (03.01.2016) oraz orientacyjna godzina rozpoczęcia meczów (13:45).
     
  2. data i czas zakończenia przyjmowania zakładów (13:40). Czas zakończenia przyjmowania zakładów może się zmieniać po opublikowaniu zestawu par, jeżeli zmianie ulegają godziny meczów.
     
  3. mecze do typowania w pozycjach 1-16.
    Jeżeli mecz nie odbędzie się w terminie, to do zestawu par zostanie dołączony wynik meczu zastępczego z listy zdarzeń zastępczych o nazwie LZZ_L14_TB.
     
  4. opis zestawu par, wskazujący rodzaj rozgrywek których dotyczą mecze.
     
  5. rozkład typów graczy, aktualizowany na bieżąco w trakcie przyjmowania zakładów.
     
  6. zakładki z dodatkowymi informacjami: dzień i godzina rozpoczęcia meczu (może ulegać zmianie), wartość puli gwarantowanej (może się zmieniać w trakcie przyjmowania zakładów)
     
  7. prognoza wyników 1-X-2. Prognoza 236 w poz. 8 oznacza, że Watford ma 2/11 = 18% szans na zwycięstwo, 3/11 = 27% szans na remis oraz 6/11 = 54% szans na przegraną.
     
  8. Handicap [-1], [-2] albo [-3] przy nazwie zespołu oznacza, że należy odjąć odpowiednio 1, 2 albo 3 bramki od liczby bramek strzelonych przez zespół i następnie ustalić jakim wynikiem zakończył się mecz, czyli 1, X albo 2:
    Jeżeli mecz Sannois - Toulouse zakończy się wynikiem 1:1, to po odjęciu 1 bramki zespół Toulouse będzie miał 0 bramek, więc wynik meczu po uwzględnieniu handicapu to 1:0 dla Sannois, czyli zwycięstwo Sannois- wygrywający typ w tym meczu to "1", pomimo tego, że w rzeczywistości padł remis.

    Typowanie z handicapem jest również obecne w tenisie i siatkówce. W takim przypadkiu należy od liczby wygranych setów danego zespołu/zawodnika odjąć liczbę setów podaną w handicapie. W tenisie siatkówce możliwy jest więc remis.


W lewym panelu strony internetowej znajduje się menu z listą aktualnie dostępnych zestawów do typowania:

oferta totalizatora

Kliknięcie w:

  1. nazwę kategorii - spowoduje wyświetlenie wszystkich zestawów par należących do kategorii LIGOWA 16
     
  2. nazwę podkategorii (ligi) - spowoduje wyświetlenie wszystkich zestawów par
     
  3. numer zestawu par - spowoduje wejście do E-kuponu, z możliwością typowania wyników

 

3. Zasady typowania

Dla każdego meczu typuje się jeden z trzech rodzajów wyników meczu:

  • typ 1 - oznacza zwycięstwo zespołu gospodarzy, czyli drużyny wymienionej jako pierwszej w parze
  • typ X - oznacza remis
  • typ 2 - oznacza zwycięstwo zespołu gości, czyli drużyny wymienionej jako drugiej w parze

W zakładzie prostym należy wytypować tylko jeden wynik dla każdego wybranego meczu. Można także typować 2 wyniki (1X, X2, 12 - typy dwudrogowe) lub 3 wyniki (1X2- typ trzydrogowy), wtedy jest to zakład systemowy pełny.
Można typować wyniki wszystkich 16 meczów, ale też można typować wyniki mniejszej liczby meczów (min. 8).

 

4. Jak grać - poradnik "krok po kroku"

  1. Wybierz zestaw par
    Możesz typować wyniki dla dowolnie wybranego zestawu par, z całej oferty zestawów, jaka jest aktualnie dostępna. Na stronie internetowej wybierz zestaw par z lewego panelu. W punkcie przyjmowania zakładów można poprosić pracownika punktu o wydrukowanie zestawów.

    Przed zawarciem zakładu sprawdź aktualne pule gwarantowane dla zestawu, z którego typujesz wyniki meczów.
     
  2. Wybierz rodzaj zakładu
    • zakład prosty - dla każdego meczu typujesz tylko jeden wynik (1, X albo 2)
    • zakład systemowy pełny - możesz typować wynik dwudrogowo (1X, X2, 12) albo trzydrogowo (1X2)
       
  3. Wytypuj wyniki
    Możesz samodzielnie wytypować wyniki, albo skorzystać z błyskawicznej opcji typowania Gotowy kupon
     
  4. Stwórz więcej zakładów na kuponie
    Na jednym kuponie możesz umieścić nawet 12 osobnych zakładów prostych lub systemowych.
     
  5. Zagraj przez Internet...
    Utwórz kupon internetowy klikając przycisk "Zatwierdź" jeśli jesteś graczem zarejestrowanym do gry w internecie i aktualnie zalogowanym na swoje konto gracza.
     
  6. ...lub w punkcie przyjmowania zakładów
    Przekaż swoje typy pracownkowi punktu. Po wniesieniu opłaty za zawarte zakłady otrzymasz kupon totalizatora, który jest jedyną podstawą do wypłaty wygranej.
     

 

5. Rodzaje zakładów

W LIGOWEJ 16 można zawierać zakłady proste i systemowe pełne. Na jednym kuponie można umieścić różne rodzaje zakładów na osobnych polach typowania (zakładach).
 

5.1. Zakład prosty

Każdy zakład znajduje się w osobnej kolumnie. W zakładzie prostym typuje się tylko jeden wynik dla każdego meczu (bez podpórek).
Przykład kuponu z 5 zakładami prostymi w osobnych polach typowania (maksymalnie 12 zakładów) w wariancie "16 meczów,20gr":

5 zakładów prostych na jednym kuponie
Koszt kuponu z 5 zakładami prostymi (wkład) jest równy 5 * 0,20 zł = 1,00 zł.

5.2. Zakład systemowy pełny


W zakładzie systemowym pełnym typuje się 2 albo 3 wyniki w jednym meczu.
Przykład kuponu z jednym zakładem systemowym (wariant "16 meczów,20gr"):

Zakład systemowy pełny
Koszt zakładu systemowego oblicza się poprzez pomnożenie liczby zakładów cząstkowych (kombinacji) przez stawkę za zakład prosty.
Liczbę kombinacji oblicza się mnożąc tyle dwójek, ile jest typów 2-drogowych i tyle trójek, ile jest typów 3-drogowych.

Dla przykładowego zakładu liczba kombinacji jest równa: 3*2*3*2*2*2*2 = 288
Opłata za kupon wynosi więc 288 * 0,20 zł = 57,60 zł

 

6. Zakłady w punkcie przyjmowania zakładów

Zakłady LIGOWEJ 16 przyjmowane są również w punktach przyjmowania zakładów Milenium. Aby zawrzeć zakład, zapisz swoje typy na kartce i przekaż pracownikowi punktu. Podaj także nazwę kategorii (LIGOWA 16), nazwę podkategorii (np. LIGA POLSKA) i numer zestawu par (np. 1).

Po otrzymaniu kuponu sprawdź, czy pracownik poprawnie wprowadził wszystkie typy i czy zapisy na kuponie są prawidłowe. Jeżeli zapisy na kuponie nie są prawidłowe, to możesz anulować kupon i masz na to 20 minut od czasu przyjęcia kuponu, o ile nie zostało zakończone przyjmowanie zakładów lub punkt przyjmowania zakładów nie zakończył pracy.
Wydruk oferty możesz zakupić u pracownika punktu.

Szybkie i bezbłędne zawieranie zakładów umożliwia E-kupon. Wystarczy, że stworzysz e-kupon w domu, zapiszesz jego numer i ten sam numer przekażesz pracownikowi punku. Wtedy zakład zostanie zawarty w ciągu kilku sekund, bez ryzyka pomyłki przy wpisywaniu typów przez pracownika punktu.

 

7. E-kupon i zakłady internetowe

Każdy klient posiadający konto gracza w serwisie www.milenium.pl może grać w Ligową 16 przez Internet - wygodnie i bez wychodzenia z domu. Do zawierania zakładów internetowych służy E-kupon.

Jeżeli gracz nie jest zalogowany, E-kupon umożliwia zapisanie jego typów w systemie. Wtedy zakład nie jest jeszcze zawarty - gracz musi udać się do punktu przyjmowania zakładów, podać numer E-kuponu, wpłacić stawkę i dopiero wtedy otrzyma od pracownika kupon. Wypłata wygranej będzie możliwa tylko w punkcie przyjmowania zakładów, za zwrotem kuponu.
Po zalogowaniu się na stronie internetowej E-kupon umożliwia stworzenie kuponu internetowego. Zawarcie zakładu jest bardzo proste, a wygrana dopisywana jest do konta gracza automatycznie.

E-kupon w zakładach internetowych oraz tworzony w celu zawarcia zakładu w punkcie przyjmowania zakładów, obsługuje się tak samo. Po wybraniu zestawu par z menu po lewej stronie przechodzi się w tryb typowania.
E-kupon składa się z następujących elementów:

E-kupon totalizatora

  1. przyciski wyboru wariantów, czyli liczby meczów do typowania
     
  2. przycisk "dodaj" - dodaje zakłady (pola typowania) do kuponu.
     
  3. przyciski przechodzenia pomiędzy zakładami.
     
  4. pole typowania - kliknięcie w kwadrat powoduje zaznaczenie albo odznaczenie typowanego wyniku.
     
  5. przycisk "gotowy kupon" - uruchamia funkcję tworzenia Gotowego kuponu.
     
  6. przycisk "usuń bieżący zakład" - usuwa wszystkie typy w aktualnie wyświetlanym zakładzie wraz z tym zakładem. Tej operacji nie można cofnąć.
     
  7. przycisk "wyczyść bieżący zakład" - usuwa wszystkie typy w aktualnie wyświetlanym zakładzie, bez usuwania zakładu. Tej operacji nie można cofnąć.
     
  8. przycisk "podgląd kuponu" - uruchamia podgląd wszystkich zakładów w jednym oknie.
     
  9. podsumowanie kuponu.
     
  10. przyciski zatwierdzania kuponu; Dla zalogowanego i zarejestrowanego użytkownika pojawi się przycisk "zagraj online", który umożliwia zawarcie zakładu przez Internet.
     

 

8. Gotowy kupon

Gotowy kupon jest to narzędzie, które umożliwia błyskawiczne utworzenie kuponu totalizatora. Jeśli nie znasz się na sporcie lub nie masz czasu na typowanie, a może liczysz na szczęście w grze, skorzystaj z Gotowego kuponu. Komputer wybierze typy za Ciebie, ale cały czas masz możliwość zmiany tych typów.
Gotowy kupon jest dostępny w punktach przyjmowania zakładów oraz w E-kuponie internetowym:

gotowy kupon

Sposób korzystania z Gotowego kuponu:

  • Aby utworzyć zakład prosty, w polach (1) i (2) pozostaw liczbę zero, a następnie kliknij przycisk "utwórz" (3).
     
  • Aby utworzyć zakład systemowy, w polach (1) i (2) wpisz liczbę typów 2-drogowych i 3-drogowych, ile potrzebujesz, a następnie kliknij przycisk "utwórz"(3).
     

 

9. Wyniki zdarzeń i zakładów

Po rozegraniu wszystkich meczów w zestawie par Milenium publikuje wyniki meczów oraz wysokości wygranych każdego stopnia. Wyniki można przeglądać na stronie internetowej po wejściu w opcję menu "Wyniki":

strona z wynikami


Wyniki dla kuponu nabytego w punkcie przyjmowania zakładów można sprawdzić w punkcie oraz na stronie internetowej, korzystając z opcji "sprawdź kupon". Kupon internetowy można sprawdzić w opcji podglądu kuponu, w historii zakładów na koncie gracza.
 

10. Wygrane

W LIGOWEJ 16 na wygrane przeznacza się co najmniej 50% sumy wpłaconych stawek. Wygraną można otrzymać nie tylko w przypadku trafienia wszystkich wyników, ale także w przypadku popełnienia kilku błędów w typowaniu.
Pula na wygrane (pula łączna) jest następnie dzielona pomiędzy poszczególne stopnie wygranych. Aktualny procentowy podział puli dostępny jest w obowiązującym oficjalnym komunikacie.

W każdym stopniu wygranych oznaczonym jako "z kumulacją" możliwa jest kumulacja puli. Oprócz tego podaje się pulę gwarantowaną, czyli wysokość pojedynczej wygranej dla przypadku, gdy padnie tylko jedna wygrana np. za 16 trafień. Jeśli pula gwarantowana za 16 trafień wynosi 25.000 zł i padną 2 wygrane z 16 trafieniami, to pula zostanie podzielona przez 2 i wartość wygranej będzie równa 25.000 zł : 2 = 12.500 zł.

          

11. Liga Mistrzów Milenium

Za kupony Ligowej 16 można zbierać punkty w Lidze Mistrzów Milenium:

  • punkty premiowe - punkty za zawarte zakłady. Za każdą złotówkę wkładu przyznaje się 0,33 punkta premiowego. Punkty premiowe można wymieniać na nagrody, w tym na darmowe kupony (kredyty na grę).
     
  • punkty konkursowe - punkty zaliczane do konkursu, jeśli konkurs jest aktualnie prowadzony. Zasady naliczania punktów konkursowych znajdują się w regulaminie konkursu.

Zapisywanie e-kuponu na kartę Ligi Mistrzów Milenium.

Każdy gracz, który posiada kartę Ligi Mistrzów Milenium, gdy jest zalogowany w serwisie www.milenium.pl, może utworzyć e-kupon na stronie internetowej. Wtedy taki e-kupon zostaje przypisany do karty gracza.
W punkcie przyjmowania zakładów, po wczytaniu karty, gracz może wybrać e-kupon z listy wszystkich swoich e-kuponów, bez konieczności podawania pracownikowi punktu numeru e-kuponu utworzonego w Internecie.

 

12. Dodatkowe informacje

  • Na stronie głównej totalizatora znajdują się bloki "Ważne informacje" i "Aktualności". W bloku "Ważne informacje" publikowane są bieżące komunikaty dotyczące zestawów par, np. zmiany godzin meczów, zmiany terminów przyjmowania zakładów, informacje o przełożeniu meczów.
     
  • Wygraną z zakładu zawartego w punkcie przyjmowania zakładów można odebrać w każdym punkcie przyjmowania zakładów Milenium.
     
  • Pojedyncza wygrana powyżej 2280 zł jest obciążona 10% podatkiem dochodowym, więc gracz otrzymuje wygraną po potrąceniu podatku.
     
  • Szczegółowe zasady uczestnictwa w zakładach totalizatora znajdują się w regulaminie oraz w oficjalnych komunikatach nr 07 i 27.