Jak grać?


  1. Zakłady bukmacherskie w Milenium
  2. Oferta
  3. Kursy
  4. Kupon
  5. Zawieranie zakładów w punkcie w punckcie przyjmowania zakładów
  6. E-kupon i zakłady internetowe
  7. Wyniki zdarzeń i zakładów
  8. Zakłady proste
    8.1 Zakład prosty Pojedynczy
    8.2 Zakład prosty Wielokrotny
    8.3 Zakład prosty Grand
  9. Zakłady systemowe
    9.1 System rozpisowy
    9.2 System rozpisowy z pewniakami
    9.3 Kilka systemów rozpisowych w jednym zakładzie
  10. Dodatkowe informacje

 

1. Zakłady bukmacherskie w Milenium

Zakłady bukmacherskie to zakłady wzajemne o wygrane pieniężne, które polegają na typowaniu zaistnienia różnych zdarzeń (sportowych, społecznych, politycznych, ekonomicznych, itd.). Każde zdarzenie ma określony kurs, a wygraną, w przypadku prawidłowego wytypowania wyników wszystkich zdarzeń umieszczonych w zakładzie, oblicza się zwykle mnożąc kursy zdarzeń, współczynnik W (zwykle równy 0,88) i stawkę. W zakładach bukmacherskich przewidywana wygrana jest z góry znana w momencie zawarcia zakładu.

Zakłady można zawierać tradycyjnie, w punktach przyjmowania zakładów, a także przez sieć Internet.

Jeśli poprawnie wytypowałeś wyniki wszystkich zdarzeń znajdujących się w zakładzie to otrzymasz wygraną. Jeśli nie jesteś pewien jakim wynikiem zakończyło się zdarzenie możesz to sprawdzić na naszej stronie internetowej w zakładce „Wyniki" lub „Sprawdź kupon".

Odbiór wygranej nie jest skomplikowany: wystarczy, że przekażesz pracownikowi dowód zawarcia zakładu (kupon) i na tej podstawie otrzymasz wygraną. Jeśli zawarłeś zakład przez Internet, to nic nie musisz robić - wygrana automatycznie zostanie dopisana do Twojego konta gracza.

2. Oferta

Zdarzenia do typowania wybiera się z listy zawierającej zdarzenia oraz kursy, zwanej "ofertą". Oferta dostępna jest w punktach przyjmowania zakładów oraz na stronie internetowej, gdzie możliwe jest w wygodnej formie utworzenie E-kuponu, Oferta internetowa składa się z 3 głównych paneli:

  1. wybór dyscyplin sportowych, z podziałem na ligi
  2. inne zdarzenia
  3. wybór zdarzeń według dni tygodnia.

Po wyborze ligi wyświetla się lista zdarzeń, składająca się z następujących elementów:

  1. nazwa dyscypliny
  2. nazwa ligi
  3. rodzaj zdarzenia
  4. numer zdarzenia
  5. data rozpoczęcia zdarzenia
  6. nazwa zdarzenia
  7. kursy
  8. link do dodatkowych zdarzeń dotyczących tego samego wydarzenia (tam szukaj możliwości typowania np. wyniku pierwszej połowy, dokładnego wyniku bramkowego, liczby goli poniżej/powyżej, itp.)
  9. link do statystyk sportowych
  10. kursy poszczególnych zdarzeń.

Wybierz zdarzenie i typowany wynik klikając w kurs - zostanie on automatycznie dodany do E-kuponu.

Najczęściej dla zdarzeń dostępne są 3 główne opcje typowania oraz ich kombinacje (podpórki):

  • 1 - zwycięstwo drużyny/uczestnika wymienionego na pierwszym miejscu (tzw. drużyna gospodarzy)
  • X - oznacza remis (brak zwycięstwa żadnej z drużyn lub żadnego z uczestników wydarzenia sportowego)
  • 2 - zwycięstwo drużyny/uczestnika wymienionego na drugim miejscu (tzw. drużyna gości)
  • 1X - zwycięstwo drużyny gospodarzy lub remis
  • X2 - remis lub zwycięstwo drużyny gości
  • 12 - zwycięstwo którejkolwiek drużyny (brak remisu).

Istnieje również wiele innych oznaczeń typów, charakterystycznych dla poszczególnych rodzajów zdarzeń, które możesz znaleźć na stronie Pomoc - zakłady bukmacherskie

 

3. Kursy

Kurs służy do obliczenia wygranej i jest informacją o tym, jak bardzo jest prawdopodobny typowany wynik zdarzenia. Im mniejszy kurs, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia typowanego wyniku zdarzenia, np. zdarzenie o kursie 1,20 jest dużo bardziej prawdopodobne niż zdarzenie o kursie 2,50.

Kurs służy też do obliczenia wygranej. Na przykład, jeśli postawisz 100 zł na wygraną Chelsea z Arsenalem po kursie 2,20, wygraną otrzymasz w wysokości:

2,20 · 0,88 · 100 zł = 193,60 zł

Szczegółowe sposoby obliczania wygranych opisane są w pkt 8, w omówieniu rodzajów dostępnych zakładów.

4. Kupon

W zależności od sposobu zawarcia zakładu, tworzony jest kupon w jednej z poniższych form:

1) Kupon tradycyjny (papierowy) - jeśli zawierasz zakład w punkcie przyjmowania zakładów, po zatwierdzeniu typów i wpłaceniu stawki, pracownik punktu wydrukuje kupon, który jest jedynym dowodem zawarcia zakładu, na podstawie którego można odebrać wygraną.

Jeżeli kupon zostanie zniszczony lub poważnie uszkodzony w taki sposób, że nie będzie możliwa identyfikacja jego numeru - nie będzie można na jego podstawie wypłacić wygranej. Kupon jest ważny przez 30 dni od dnia rozliczenia kuponu (najczęściej jest to dzień zakończenia się najpóźniej odbywającego się zdarzenia) - po tym terminie bezpowrotnie traci się możliwość odebrania wygranej.

2) Kupon internetowy - w przypadku zawarcia zakładu przez Internet, w bazie danych systemu komputerowego zapisywane są informacje m.in. o typowanych zdarzeniach, wynikach, kursach i stawce - jest to kupon internetowy, który jest dowodem zawarcia zakładu. Wszystkie kupony internetowe danego gracza są widoczne po zalogowaniu na stronie internetowej w zakładce "historia zakładów", na koncie gracza. W przeciwieństwie do kuponu tradycyjnego, kupon internetowy nie posiada terminu ważności, gdyż w przypadku uzyskania wygranej wygrana kwota jest automatycznie dopisywana do stanu konta gracza.

Na jednym kuponie może się znajdować wiele niezależnie rozliczanych zakładów, np. zakłady proste cząstkowe w zakładzie systemowym .

5. Zawieranie zakładów w punkcie przyjmowania zakładów

Zakłady są przyjmowane w tradycyjny sposób w punktach przyjmowania zakładów, znajdujących się na terenie całego kraju. Aktualną listę wszystkich punktów możesz przeglądać na tej stronie. Procedura utworzenia i zawarcia zakładu jest bardzo prosta:

  1. wybierz z oferty interesujące Cię zdarzenia
  2. spisz numery zdarzeń oraz ich typy (np. "1", "X" albo "2")
  3. wybierz rodzaj i typ zakładu, możesz wybierać wśród zakładów prostych i systemowych
  4. wybierz stawkę, za jaką chcesz zagrać; minimalna stawka to 2 złote (albo 1 zł w zakładzie systemowym), możesz używać końcówek groszowych, np. 5,87 zł
  5. numery zdarzeń, typy oraz stawkę zapisz na kartce i podaj pracownikowi punktu
  6. wpłać stawkę i odbierz kupon.

Zdarzenia i typy możesz także wybrać w domu na stronie internetowej i zapisać w bazie danych za pomocą E-kuponu, a następnie wczytać E-kupon w punkcie przyjmowania zakładów i zawrzeć zakład.

6. E-kupon i zakłady internetowe

Na stronie internetowej dostępny jest E-kupon, który jest narzędziem służącym do:

  • łatwego utworzenia listy zdarzeń i typów, która zostanie wczytana w punkcie przyjmowania zakładów i na podstawie E-kuponu zostanie zawarty zakład - jeśli zawierasz zakład w tradycyjny sposób,
  • zawierania zakładów internetowych, przez zarejestrowanych użytkowników.

Procedura zawierania zakładów internetowych również nie jest skomplikowana:

  1. wybierz z oferty internetowej interesujące Cię zdarzenia i kliknij w kurs odpowiadający typowi, który wybierasz - zdarzenie zostanie automatycznie dodane do E-kuponu
  2. wybierz rodzaj i typ zakładu
  3. wpisz stawkę
  4. zatwierdź zakład internetowy - zostanie utworzony kupon w bazie danych
  5. sprawdź, czy kupon internetowy znajduje się na liście zawartych zakładów w zakładce "historia zakładów".

Aby grać przez Internet, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem i posiadać środki pieniężne na swoim koncie gracza.

E-kupon - dowiedz sie wiecej

7. Wyniki zdarzeń i zakładów

Oficjalne wyniki zdarzeń możesz sprawdzić w następujący sposób:

  • w punkcie przyjmowania zakładów, gdzie codziennie drukowane są wyniki zdarzeń z poprzedniego dnia; w razie wątpliwości zapytaj pracownika punktu
  • na stronie internetowej z wynikami zdarzeń 

Aby sprawdzić, czy kupon jest wygrany i wyniki których zdarzeń zostały prawidłowo wytypowane, skorzystaj z jednego z poniższych sposobów:

  • zanieś kupon do punktu przyjmowania zakładów i przekaż pracownikowi w celu jego wczytania i wyświetlenia wyników - jeśli zawarłeś zakład w tradycyjny sposób
  • sprawdź status kuponu w zakładce "historia zakładów" - jeśli zawarłeś zakład przez Internet
  • wejdź na stronę "Sprawdź kupon " i wprowadź numer kuponu, a zostanie on wyświetlony wraz z wynikami
  • skorzystaj z usługi "Sprawdź kupon SMS-em".

8. Zakłady proste

W zakładzie prostym można typować wyniki od 1 do 32 zdarzeń. Z racji tego, że wszystkie te zdarzenia traktuje się jako całość podczas rozliczania zakładu, aby uzyskać wygraną nie można popełnić błędu w typowaniach. Minimalna stawka w zakładzie prostym jest równa 2 zł. Dostępne są 3 typy zakładów prostych: zakład Pojedynczy, Wielokrotny i Grand.

Wygraną w zakładzie prostym zawsze oblicza się jako iloczyn kursu zakładu i stawki.

8.1. Zakład prosty Pojedynczy

W zakładzie Pojedynczym typuje się wynik jednego zdarzenia. Zakład jest wygrany, jeżeli wynik zdarzenia zostanie prawidłowo wytypowany. Wygraną oblicza się mnożąc stawkę przez kurs zakładu, a kurs zakładu oblicza się mnożąc kurs ogólny (w tym przypadku kurs wybranego zdarzenia) przez współczynnik W = 0,88.

Przykład

Jeśli postawisz 100 zł na wygraną Barcelony z Realem Madryt po kursie 2,20 i Barcelona wygra swój mecz, wygraną obliczysz w następujący sposób:

(1) obliczasz kurs zakładu:

KZ = KO · W = 2,20 · 0,88 = 1,936

(2) obliczasz wygraną:

WYGRANA = KZ · STAWKA = 1,936 · 100,00 zł = 193,60 zł

Dowiedz się więcej o zakładzie pojedynczym

8.2. Zakład prosty Wielokrotny

Zakład Wielokrotny, zwany także zakładem wielozdarzeniowym, składa się z wielu (maksymalnie 32) zdarzeń. Zakład jest wygrany, jeśli prawidłowo zostaną wytypowane wyniki wszystkich zdarzeń. Wygraną oblicza się tak samo jak w zakładzie prostym, ale kurs ogólny jest iloczynem kursów wszystkich zdarzeń znajdujących się w zakładzie.

Przykład

Wytypowałeś wyniki następujących zdarzeń w zakładzie 4-zdarzeniowym, za stawkę 20 zł:

zdarzenie typ kurs
Chelsea - Arsenal  1  2,20
 Bayern München - Schalke 04  1  1,55
 Mallorca - FC Barcelona  2  1,14
 Wyspy Owcze - Łotwa  1  10,00

Wygraną obliczasz w następujący sposób:

(1) obliczasz kurs ogólny:

KO = 2,20 · 1,55 · 1,14 · 10,00 = 38,87

(2) obliczasz kurs zakładu:

KZ = KO · W = 38,87 · 0,88 = 34,205

(2) obliczasz wygraną:

WYGRANA = KZ · STAWKA = 34,205 · 20,00 zł = 684,10 zł

Dowiedz się więcej o zakładzie wielokrotnym

8.3. Zakład prosty Grand

Zakład Grand jest zakładem wielozdarzeniowym, w którym wytypowane typy co najmniej 5 zdarzeń mają kurs co najmniej 2,00. W takim wypadku współczynnik W= 1,056, więc wygraną powiększa się o 20% w porównaniu do zakładu Wielokrotnego. Zakład jest wygrany, jeśli prawidłowo zostaną wytypowane wyniki wszystkich zdarzeń.

Przykład

Wytypowałeś wyniki następujących zdarzeń w zakładzie 5-zdarzeniowym, za stawkę 10 zł:

zdarzenie typ kurs
Chelsea - Arsenal  1  2,20
 Standard L. - Anderlecht X  3,20
 Tottenham - Manchester Utd  2 2,00
 Fulham - Aston Villa X  3,10
Wyspy Owcze - Łotwa  1 10,00

Wygraną obliczasz w następujący sposób:

(1) obliczasz kurs ogólny:

KO = 2,20 · 3,20 · 2,00 · 3,10 · 10,00 = 436,48

(2) obliczasz kurs zakładu:

KZ = KO · W = 436,48 · 1,056 = 460,922

(2) obliczasz wygraną:

WYGRANA = KZ · STAWKA = 460,922 · 10,00 zł = 4609,22 zł


Dowiedz się więcej o zakładzie Grand

9. Zakłady systemowe

Aktualnie można zawierać zakłady systemowe rozpisowe. W takim zakładzie zdarzenia dzieli się na grupy, które następnie łączy się w odpowiedni sposób, zwany kombinacją. Każda kombinacja odpowiada jednemu zakładowi prostemu cząstkowemu. W jednej grupie można umieścić jedno zdarzenie albo wiele zdarzeń, ale nie może być ich więcej niż 32 we wszystkich grupach.

Minimalna stawka w zakładzie cząstkowym wynosi 1,00 zł, a minimalna opłata za zakład systemowy jest równa 3,00 zł.

Wykaz dostępnych systemów rozpisowych (k z n) wraz z liczbą kombinacji przedstawia poniższa tabela:

Liczbę dopuszczalnych błędów w typowaniu dla poszczególnych systemów przedstawia poniższa tabela:

Przykład dla systemu 2z3

Zakład zawarty za stawkę 2,00 zł:

grupa zdarzenie typ kurs
A Chelsea - Arsenal  1  2,20
B  Bayern München - Schalke 04  1  1,55
B  Mallorca - FC Barcelona  2  1,14
C  Wyspy Owcze - Łotwa  1  10,00

W systemie rozpisowym 2z3 występują 3 kombinacje i 3 zakłady cząstkowe (k=2, n=3), więc łączna opłata za kupon wynosi 3 · 2,00 zł = 6,00 zł. W zakładzie systemowym tego rodzaju można popełnić maksymalnie 1 błąd w typowaniu, aby otrzymać wygraną. W celu obliczenia wygranej tworzy się osobne zakłady cząstkowe zgodnie z nazwami grup. W systemie 2z3 możliwe są następujące kombinacje: AB, AC i BC.
Za nazwy grup, czyli litery A, B i C, podstawia się zdarzenia i kursy występujące w zakładzie systemowym w grupach o tych nazwach. Wskutek tego tworzą się zakłady cząstkowe, które rozlicza się tak samo jak zakłady proste Pojedyncze lub Wielokrotne (liczy się kurs ogólny, kurs zakładu i wygraną). Ewentualne wygrane w poszczególnych zakładach cząstkowych wynoszą odpowiednio:

AB
KO = 2,20 · 3,20 · 2,00 = 14,08; KZ = 14,08 · 0,88 = 12,39
WYGRANA = 12,39 · 2,00 zł = 24,78 zł

AC
KO = 2,20 · 3,10 = 6,82; KZ = 6,82 · 0,88 = 6,00
WYGRANA = 6,00 · 2,00 zł = 12,00 zł

BC
KO = 2,00 · 3,10 = 6,20; KZ = 6,20 · 0,88 = 5,456
WYGRANA = 5,45 · 2,00 zł = 10,90 zł

Łącznie, w przypadku prawidłowego wytypowania wyników wszystkich zdarzeń, suma wygranych wyniesie 47,68 zł.

W przypadku błędnego typowania np. w 3. zdarzeniu (grupa B), wszystkie zakłady cząstkowe zawierające grupę B są przegrane:

AB, BC - zakłady cząstkowe przegrane
AC - zakład cząstkowy wygrany.

Dowiedz się więcej o systemie rozpisowym

9.2. System rozpisowy z pewniakami

W tym systemie do każdej grupy można dołączyć grupę tych samych zdarzeń, czyli "pewniaków". Dodanie grupy pewniaków zwiększa wygraną przy tej samej opłacie za zakład systemowy bez pewniaków, ale aby mieć szansę na wygraną, należy prawidłowo wytypować wyniki wszystkich zdarzeń umieszczonych w grupie pewniaków.

Dowiedz się więcej o systemach z pewniakami

9.3. Kilka systemów rozpisowych w jednym zakładzie

Możliwe jest utworzenie kilku systemów rozpisowych z tych samych zdarzeń i grup, np. z 3 grup można utworzyć systemy rozpisowe 1z3, 2z3 i 3z3, które w dowolnej konfiguracji (dwa z nich, wszystkie) można umieścić na kuponie. W celu obliczenia wygranej, należy najpierw rozpisać zakłady cząstkowe jak pokazano wyżej i rozliczyć każdy tych zakładów tak samo jak zakład prosty, Pojedynczy albo Wielokrotny.

Dowiedz się więcej o systemach rozpisowych w jednym zakładzie

10. Dodatkowe informacje:

  1. minimalna stawka za zakład prosty wynosi 2 zł, za zakład cząstkowy w zakładzie systemowym: 1 zł, a minimalna opłata za zakład systemowy to 3 zł
  2. w jednym zakładzie mogą się znajdować maksymalnie 32 zdarzenia
  3. wygrana jest ograniczona z góry (na zakład i na kupon) w zależności od rodzaju zakładu i liczby zdarzeń
  4. pojedyncza wygrana powyżej 2280 zł obciążona jest 10% podatkiem od wygranych, więc gracz otrzymuje kwotę po potrąceniu podatku
  5. wygraną można odebrać w dowolnym punkcie, na terenie całego kraju (dotyczy zakładów zawartych w tradycyjny sposób)
  6. szczegółowe zasady uczestnictwa w zakładach wzajemnych znajdują się w regulaminie oraz w oficjalnych komunikatach